龙卷风

Careless Whisper - Kenny G、Brian McKnight、Earl Klugh

流浪的龙:

      没记错的话,这首歌的经典翻译名为《无心快语》。这个版本是阵容最强大的,具体是哪几个大神我不清楚,不过,吉他、萨克斯和人声都是大师级的。当然,这里面萨克斯最抢耳,一下子就把人带入了老歌时代,萨克斯,迪斯科,爵士之类的风情。很醉人。红酒味。真的,萨克斯太骚气了。简直入魂。

I feel so unsure

我感觉好忐忑

As I take your hand and lead you to the dance floor

当我拉着你的手引导你到舞池时

As the music dies, something in your eyes

当音乐逐渐消声 你的眼眸

Calls to mind the silver screen

唤醒了我对你的记忆

And all its sad good-byes

和那些伤感的道别

 

I'm never gonna dance again

我再也不愿意跳舞了

Guilty feet have got no rhythm

愧疚让我的舞步踩不准节奏

Though it's easy to pretend

虽然掩饰非常容易

I know you are not a fool

但我知道你并不愚笨

 

Should've known better than to cheat a friend

本不该背叛挚友

And waste the chance that I've been given

而浪费掉你予我的唯一一次机会

So I'm never gonna dance again

所以 我再也不愿意跳舞了

The way I danced with you

以悼念我和你以前默契的舞步

 

Time can never mend

时间无法痊愈伤痛

The careless whispers of a good friend

一个好友无心之过

To the heart and mind

情感和理智都知道

Ignorance is kind

装糊涂何尝不是一件好事儿

There's no comfort in the truth

真相中不存在慰籍

Pain is all you'll find

能找到的只是疼痛

 

I'm never gonna dance again

我再也不愿意跳舞了

Guilty feet have got no rhythm

愧疚让我的舞步踩不准节奏

Though it's easy to pretend

虽然掩饰非常容易

I know your not a fool

但我知道你并不愚笨

 

Should've known better than to cheat a friend

本不该背叛挚友

And waste this chance that I've been given

而浪费掉你予我的唯一一次机会

So I'm never gonna dance again

所以 我再也不愿意跳舞了

The way I danced with you

以悼念我和你以前默契的舞步

 

We could have been so good together

我们本可以很好地在一起

We could have lived this dance forever

我们可以在这支舞里永远缠绵

But no one's gonna dance with me

但是没有人会与我共舞了

Please stay

求你 留下吧

 

And I'm never gonna dance again

而我 再也不愿意跳舞了


评论

热度(13)