龙卷风

Teenagers - Macy Gray

音乐随身听:

【新灵魂乐】Teenagers - Macy Gray

Macy Gray朴实粗重的嗓音,融合了Billie Holiday和Tina Turner的特色,自然且浑然天成,极具感性辨识力。你仿佛身置身于夜色中的酒吧,心情沉浸在音乐与美酒的微醺世界。

Macy Gray,美国灵魂乐歌手,生长于俄亥俄州坎顿区。她的首张唱片在1999年一经推出就大受欢迎。不但产生"I Try"、"Do Something"、"Still"等令人惊艳不已的排行单曲,同时在2000年Macy在全英音乐奖锋头毕露勇得最佳国际女歌手、年度国际新人等殊荣及并在葛莱美奖赢得最佳女歌手大奖。

They're gonna clean up your looks
他们准备清洗你的面貌,
With all the lies in the book
用那些写在书本上的谎言,
To make a pill popper out of you
来将你变成另一个好公民。

You gotta sleep with a gun
你将像他们一样与枪共枕,
And keep an eye on them' son
并且时刻监视着其他孩子,
You gotta watch all the things you do
他们可以看到你所作的一切。
And when the morning arrives
而且当早晨来临,
You got that hope in your eyes
你眼中燃起希望,
But they’ve got nothing so keeping you crazed
可是他们毫无改变,让你继续如此疯狂。
There’ the drugs and the rage
毒品肆虐,到处狂欢,
The weirdo friends that they make
交友不慎,
The sex at an early age
早熟滥交,

Teenagers scare
却又害怕
The living shit out of me
离开没有父母庇护的生活。
They could care less
他们毫不在意,
As long as someone'll bleed
只要受伤流血的不是他们自己。
So darken your clothes
如果你的衣服暗旧无光,
And strike a violent pose
或者造型粗制滥造,
Maybe they'll leave you alone
他们或许就丢下你一个人,
But not me
但我不会。
What hell I’ve done?
天哪我做了什么了?
Am I the reason she’s dumb?
她这么呆滞愚蠢是我的责任?
Did my overspending make her poor?
她这么贫穷困乏是因为我过度开销?
In my slutty ways
我故作媚态的说,
Spoke her promiscuous phase
这只是她偶然的阶段。
Am I the reason that she’s a whore?
她变成婊子是我的责任?
I’ll tell you:
我告诉你:
Teenagers scare
十几岁的青少年们,
The living shit out of me
害怕离开没有父母庇护的生活。
They could care less
他们毫不在意,
As long as someone'll bleed
只要受伤流血的不是他们自己。
So darken your clothes
如果你的衣服暗旧无光,
And strike a violent pose
或者造型粗制滥造,
Maybe they'll leave you alone
他们或许就丢下你一个人,
But not me
但我不会。
I’ll tell you:
我来告诉你:
Teenagers scare
十几岁的青少年们,
The living shit out of me
害怕离开没有父母庇护的生活。
Some rob you will
剥夺你的意愿,
Maybe they'll leave you alone
然后可能再把你抛弃,
But not me
但我不会。
One more time
再来一遍:
Teenagers scare
十几岁的青少年们,
The living shit out of me
害怕离开没有父母庇护的生活。
They could care less
他们毫不在意,
As long as someone'll bleed
只要受伤流血的不是他们自己。
So darken your clothes
如果你的衣服暗旧无光,
And strike a violent pose
或者造型粗制滥造,
Maybe they'll leave you alone
然后可能再把你抛弃,
But not me
但我不会。

评论

热度(30)